Sieben Tage Sonntag, 2007, 2006 /// Regia: Niels Laupert /// Scenariul: Niels Laupert /// Cu: Ludwig Trepte, Martin Kiefer, Jil Funke /// Durata: 79'


Filmul În fiecare zi e duminică este un film inspirat din fapte reale, care prezintă povestea a doi adolescenţi, Adam şi Tommek. În febra teribilismului adolescentin, cei doi ajung să facă numeroase lucruri ilegale, întreaga aventură a lor culminând cu două crime înfiorătoare.

Tommek este prezentat la început ca fiind un băiat simplu şi destul de responsabil. În opoziţie cu el este Tommek, un tânăr rebel, cu o afinitate pentru vandalism.

Cei doi petrec fiecare zi la fel: hoinărind şi stând cu prietenii la bloc. Pentru ei fiecare zi este una liberă, însă această duminică se dovedeşte a fi diferită de toate celălalte zile.
Locaţiile filmării contribuie în mod extraordinar la implementarea ideii de apartenenţă a celor doi protagonişti la o lume deteriorată. Dorinţa de afirmare şi de câştigare a respectului celor din jur, conduce la săvârşirea unor fapte josnice de către cele două personaje, care prin felul de a reacţiona, de a vorbi şi de a se comporta conturează tipologiile perfecte pentru categoria tinerilor teribilişti. Întreaga acţiune este clădită pe ideea de evoluţie în comportamentul uman . Dacă la început Adam este băiatul cât de cât liniştit iar Tommek un rebel, în cele din urmă Adam va reuşi chiar să îl sperie pe Tommek prin faptele şi comportamentul său.

Vandalismul, alcoolul şi drogurile. sunt tratate precum orice banalitate iar deciziile de a săvârşi diferite acţiuni sunt luate în necunoştiinţă de cauză. Pornind de la un simplu pariu pus la beţie, cei doi ajung să ucidă cu o sete demonica, doar pentru a-şi demononstra faptul că pot să o facă.

În fiecare zi e duminică este un film violent, cu fapte şocante bazate pe întâmplări reale. Tânărul regizor german Niels Laupert, a optat pentru o producţie neconvenţională, ce nu urmează rigorile filmelor produse de Hollywood. Nu s-a oprit la o clasică demascare a criminalului, ci a ţinut să prezinte o faptă reală asa cum s-a întâmplat: din momentul plănuirii, la cum a fost realizată, iar în cele din urmă concluziile acesteia.

Niels Laupert a reuşit să surprindă cu măiestrie banalitatea setei de violenţă, a faptului că un astfel de act brutal poate fi comis făra să existe vre-un motiv anume.

Deşi filmul a fost realizat cu un buget restrâns, iar filmările s-au întins pe o perioadă de doar şaisprezece zile, producţia se bucură de un succes destul de mare obţinând nominalizări şi premii în cadrul festivalelor internaţionale de film.