Gitmek: Benim Marlon ve Brandom, Turcia, 2008 /// Regia: Huseyin Karabey /// Scenariul: Ayça Damgaci, Huseyin Karabey /// Cu: Ayça Damgaci, Hama Ali Kahn, Cengiz Bozkurt /// Durata: 92'

Ayça Damgaci (o actriţă din Turcia) şi Hama Ali Kahn (un actor renumit în Irak) îşi joacă propriile roluri în filmul regizat de Huseyin Karabey.

Întâmplarea a făcut ca cei doi să se întâlnească la o filmare, unde (după cum probabil v-aţi dat seama în clipa în care aţi început să citiţi acest paragraf) s-au îndrăgostit unul de celălalt. Cei doi s-au întors acasă după ce filmările s-au terminat: Ayça locuia în Istanbul iar Hama Ali în regiunea de Nord a Irakului. Dorul, însă, era mult prea puternic pentru ca cei doi să poată să îi facă faţă. Hama Ali recurge la scrisori video pentru Ayça, în care îi prezintă lumea ce-l înconjoară în Suleymaniye. Ayça îl sună des şi încearcă mereu să înveţe limba kurdă – cei doi comunicau în engleză. Pentru ea, orice este posibil. Drept urmare, vrea să călătorească până în Irak să-l reîntâlnească pe Hama Ali.

Ce faci însă, dacă locul unde vrei să călătoreşti cu orice preţ intră în război peste noapte?

Ayça recurge la fel de fel de metode de călătorie, cunoscând mereu oameni noi dispuşi să o ajute uneori pe bani puţini, alteori pe gratis. Depresiile cauzate de distanţă, de frica pentru starea iubitului său, o fac pe Ayça să uite de limite, de graniţe, de ofiţeri, de filtrele din vamă, de război.
În paralel, Hama Ali încearcă şi el să părăsească oraşul în care locuieşte. Trimite filmări iubitei sale, asigurând-o că se vor întâlni cu bine, fiind dispus să treacă graniţa chiar şi în mod fraudulos pentru a o revedea. Momentul traversării munţilor înzăpeziţi este filmat de către Hama Ali în scopul de a-l trimite iubitei sale.

...dar oare va ajunge filmarea la ea?

Filmul conţine scene impresionante, extrem de realiste: peisaje, adevăruri şi situaţii reale din viaţa de zi cu zi a oamenilor din aceste regiuni, surprinzând sărăcia şi condiţiile de viaţă aşa cum sunt, iar povestea celor doi impresionează prin simplitatea redării, prin realism. [8/9]